In theorie –en ook volgens ons- moet elke bedrijfsfilm zo origineel mogelijk uit de hoek komen. Maar het is vaak onmogelijk om de voor de hand liggende elementen van zo’n audiovisuele productie te vermijden.

Zo bijvoorbeeld interviews of ‘testimonials’ van sleutelfiguren, shots van mensen aan het werk, het hoofdkantoor, productieprocessen enz…

Op zich is er niets verkeerd met deze obligate elementen van een bedrijfsfilm, ze zijn essentiële ingrediënten voor het bedrijf om haar punt duidelijk te maken.

Onze uitdaging is om die vaste elementen zo verfrissend mogelijk te verwerken in uw bedrijfsfilm. Om het vanzelfsprekende toch spraakmakend te maken, zodat de kijker zijn volle aandacht bij het audiovisueel product houdt.

Daarom proberen wij het verschil te maken met een originele en kwalitatieve fotografie van uw bedrijfsfilm. Kantoorgebouwen zijn a priori saai. Maar met ongewone camerastandpunten en een snelbewegende wolkenlucht op de achtergrond, wordt het shot al meteen aantrekkelijker. Ook een dynamische kraanbeweging langs de gevel van het hoofdkantoor brengt meteen leven in uw bedrijfsfilm.

Ook ‘talking heads’ (sprekende mensen) brengen niet echt veel vaart in uw productie. Dus is het onze uitdaging om de spreker op een originele manier in beeld te brengen, zonder afbreuk te doen aan de boodschap die wordt meegegeven. Dit kan door het eenvoudig gebruik van een green-key achtergrond, waar achteraf grafische elementen of andere beelden op kunnen worden ingevuld. Ook het gebruik van een tweede camera bij een interview kan zorgen voor meer dynamiek in het eindproduct.

Bij een bedrijfsfilm geproduceerd door aksie! wordt er nooit zomaar gedraaid ‘for the sake of it’.  Over élk shot wordt nagedacht en dit voor een maximale impact!

Reageer